ALT I SOLCELLER Landsdækkende service og installation online CHAT support 
 RING TIL OS + 45 8872 3380

Product was successfully added to your shopping cart.

Salgs- og handelsbetingelse X-Sol

Salgs- og leveringsbetingelser

Denne hjemmeside www.x-sol.dk sælger solcelleanlæg og komponeter hertil. Hjemmesiden ejes og drives af

X-Sol Danmark ApS - Saltrup vænge 11 - 3230 Græsted
Tlf. 8872 3380 - mail: info@x-sol.dk - CVR Nr.: 34 49 07 75


Betaling, forsendelse og retur:
For yderligere information vedrørende betaling via internettet, henviser vi til www.betaling.dk

Betalingsmåder:
Du kan betale med Dankort, Dankort/VISA-Dankort, MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron, JCB, eDankort, Mobilepay og beløbet hæves først på dit kort, når varerne afhentes/afsendes fra X-Sol Danmark ApS

Fakturering ved solcelleanlæg
Ved ordre på et solcelleanlæg, hvor X-Sol Danmark står for installationen, fremsendes faktura på 50% depositum - 25% ved levering af vare - 25% ved færdig installation.
Ordre/reservering er først gældende når depositum er indbetalt.

Leveringsbetingelser:
De fleste varer har en max. leveringstid på 1-5 arbejdsdage. Ved produkter som er i restordre, eller fremstilles specielt efter kundens ønske, kan leveringtiden variere, og der aftales nærmere med kunden. Der sendes en automatisk ordrebekræftelse, til angivet e-mail adresse når ordren er modtaget.

Webshoppen regner selv prisen ud i indkøbskurven. Forsendelsestiden er normalt 1-3 dage fra afsendelsesmail sendt fra X-Sol Danmark ApS.
X-Sol Danmark ApS forbeholder sig retten til at afvise en bestilling.

Modtagelse af varen:
Det er vigtigt, at du kigger din vare efter, inden du skriver under på modtagelsen. Anmeldelse af beskadigede emballage skal gives besked ved levering/afhentning af din pakke. Det er meget vigtigt, du ikke benytter en vare, for dernæst at reklamere over fejl eller mangler.

Returret: 
På almindelige vare kan du fortryde dit køb indtil 14. dage efter, du har modtaget dine varer. Du skal blot sende din vare retur. Varen samt emballagen skal være i hel og ubrudt stand. Emballagen skal være ubeskadiget; hvis et gensalg ikke er muligt, kan vi desværre ikke modtage varen. Vi returnerer herefter pengene, dog skal du selv betale for fragten til os. Varer sendt ufrankeret, nægtes modtagelse. Skaffevarer har et returafdrag på 25 % af varens pris, hvis du fortryder dit køb.

Varer undtaget af fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Solceller lavet efter speciel mål.

Priser:
Alle priser vises ekskl. og inkl. moms, som lægges til, når man går til kassen. Dog tages der forbehold for: prisstigninger, valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer, udsolgte- og udgåede varer, samt ændring i specifikation i produktet samt trykfejl.

Garanti: 
På alle produkter ydes der 2 års garanti ifølge købeloven, med mindre producenten selv giver yderligere garanti på produktet. Det foregår således, at kunden sender den defekte vare til os. Kunden betaler for fragten hertil. Hvis der er tale om en garantisag, returneres en ny til kunden, efter kontrol af den defekte vare. I tilfælde af reklamation skal faktura altid medsendes.

Bestilling: 
Når du har bestilt din vare, går du til kassen. Når du har indtastet dine oplysninger og skal over i betalingsdelen bliver dine bankoplysninger kun sendt til PBS – vi får så via PBS et transaktionsnummer, hvorpå vi kan hæve pengene, når varen er sendt. Dine oplysninger bliver altså sendt krypteret, så ingen andre kan læse dem end PBS. Hvis din transaktion ikke går korrekt igennem, kan du prøve igen. Lykkes det ikke, skal du henvende dig til dit pengeinstitut.

Reklamation:
Reklamationer over brækage skal for at være gyldige afgives skriftligt til fragtføre- ren straks ved varens overdragelse og samtidig tilsendes X-SOL Danmark ApS. Køber har pligt til straks ved leverancens modtagelse at kontrollere denne, herunder undersøge, om leverancens kvalitet og mængde svarer til det aftalte.

X-SOL Danmark ApS forpligter sig til at afhjælpe alle mangler, som kan henføres til fejl i produktets konstruktion, materialet eller forarbejdning, under forudsætning af at retningslinjerne beskrevet i Drift og Vedligeholdelse er udført. X-SOL Danmark ApS kan efter eget valg: (a) reparere eller udskifte den defekte vare eller (b) give kunden en refusion svarende til den aktuelle markedspris på en tilsvarende vare på tidspunktet for kundens krav.

Såfremt køber vil påberåbe sig en mangel, skal denne straks give X-SOL Danmark ApS skriftlig meddelelse herom samt vedlægge behørig dokumentation for manglen. Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.

Såfremt leverancen ikke kvalitets- eller mængdemæssigt svarer til det aftalte, har X-SOL Danmark ApS ret til at om- og/eller efterlevere. Indtil afgørelse af reklamation foreligger, må køber ikke disponere over det reklamerede parti eller dele heraf, herunder foretage montage eller lignende, før X-SOL Danmark ApS har besigtiget det leverede. Såfremt X-SOL Danmark ApS ikke finder fejl ved varen efter test, vil køber modtage særskilt regning for udført ekstraarbejde i forbindelse med leverancen.

Ombytning eller udbedring af mangler finder sted på sælgers fabrik eller på leve-
ringsstedet. For godkendte reklamationer er X-SOL Danmark ApS ansvarlig for afholdelse af omkostninger forbundet med transport inden for Danmarks grænser, af defekte, reparerede, udskiftede eller ekstra varer fra og tilbage til kunden.

Såfremt eventuel demontering og montering medfører indgreb i andet end varen, påhviler arbejdet og omkostningerne køber.

Godkendes en reklamation, har køber alene krav på godtgørelse efter varens nutidsværdi. Ethvert andet krav, såsom erstatning for tabt arbejdsfortjeneste, tabt arbejdsløn, dagbøder etc. er X-SOL Danmark ApS uvedkommende

Force majure:
X-Sol Danmark ApS er ikke ansvarlig overfor kunden, når følgende omstændigheder indtræder efter aftalens indgåelse, og hindrer eller udsætter opfyldelsen af aftalen: krig og mobilisering, oprør og uroligheder, terroraktioner, naturkatastrofer, strejker og lockouts vareknaphed samt mangler eller forsinkelser fra underleverandører, brand, manglende transportmuligheder, valutarestriktioner, import- og eksportrestriktioner, ekstraordinære indgreb fra statslige eller EU-myndigheders side, dødsfald, sygdom eller fratræden af nøglepersoner eller andre omstændigheder som X-Sol Danmark ApS ikke er direkte herre over. I dette tilfælde kan X-Sol Danmark ApS udskyde levering, indtil hindringen er ophørt eller alternativt erstatningsfrit annullerer aftalen helt eller delvist.

Force majeure foreligger, såfremt en part forhindres i at opfylde aftalen det kan eksempelvis være som følge af: pandemier, krig, borgerkrig, oprør, offentlige restriktioner, import- eller eksportforbud, natur-katastrofer samt arbejdskonflikter eller lignende, som ikke kunne eller burde være forudset af parterne på tidspunktet for indgåelse af aftalen.

Produktansvar:
Ved skade på personer eller ting som følge af fejl eller mangler ved leverede produkter og/eller ydelser, hæfter X-SOL Danmark ApS i det omfang, ansvar efter dansk rets ufravigelige regler om produktansvar kan pålægges X-SOL Danmark ApS.
X-SOL Danmark ApS er ikke ansvarlig for skade forvoldt af materiale på produkter, der er fremstillet af køber, eller på produkter, hvori disse indgår, eller for skade på fast ejendom eller løsøre, som disse produkter som følge af materialet forårsager. X-SOL Danmark ApS hæfter dog i intet tilfælde for driftstab, tidstab, avancetab eller andet indirekte eller afledt tab.

Henvendelse til X-Sol Danmark: 
X-Sol Danmark ApS
Saltrup Vænge 11
DK-3230 Græsted
Tlf. 8872 3380

Du kan maile til os på adressen info@x-sol.dk